2009 – 2011 Restauratie project: Bagheera type 2

 
Een komplete Bagheera type 2 restauratie! Volledig conform Matra specificaties en heel veel nieuwe originele onderdelen. Kortom een TOP Bagheera!
 
 
   
   

2009 – 2010 Restauratie project: Murena 2.2

 
Wij willen u via deze weg op de hoogte houden van grotere “projecten” die bij ons gaande zijn. Hierdoor krijgt u een beeld hoe grondig te werk wordt gegaan en kunt u de voortgang via onze website volgen.
 
 
   
   

2001 – Panorama dak

 
Het Panorama dak is een eenvoudige wijzing van de dakplaat door een transparate uitvoering ervan. Er zijn maar 10 dakplaten geproduceerd waarvan er nog 4 te koop zijn. Bovenstaande projecten zijn uitgevoerd in een tijd waarin de Murena nog niet als klassieker werd gezien. Wij hebben momenteel de intentie om de auto's zo origineel mogelijk te laten.
 
 
   
   

1998 – Murena V6

 
Het eerste V6 project is in 1998 uitgevoerd in opdracht van een klant. We hebben eerst de mogelijkheid onderzocht om er een Douvrin V6 in te monteren. Door de te grote blokhoek van 90 graden en het ontbreken van een passende dwars geplaatste versnellingsbak hebben we deze optie moeten laten varen. De Alfa 164 3.0 V6 bood uitkomst. De opbouw van de motor, het model van de karterpan met aandrijfaslagering, en het schakelsysteem van de versnellingsbak lijken in veel opzichten op de Murena 2.2 opstelling. Door het monteren van een subframe op de oorspronkelijke motorophangings punten is inbouw mogelijk maar ook het terugbrengen in originele staat, indien gewenst. Van de V6 uitvoeringen rijden er momenteel 12 rond.
 
 
   
   

1992 – Murena Biego

 
Biëgo betekend Bi (is 2) -ego, dus 2 ego's. De auto is kan zowel dicht (coupe) als open(cabrio) gereden worden. Er is zelfs een mogelijkheid om alleen de dakdelen te verwijderen en hem als Targa te rijden. De dakdelen kunnen in 3 delen van de auto gehaald worden en in de kofferuimte meegenomen worden. Het prototype van de Biëgo is in 1992 gebouwd en typegoedgekeurd bij de RDW. Het is altijd bij één exemplaar gebleven omdat we niet tevreden waren met de vormgeving. Nu 15 jaar later hebben we andere ideeen hierover maar die zijn nog in de ontwikkelingsfase, het gaat om een Murena met een hardtop.
 
 
   
   

1989 - Murena Perestrojka

 
De Perestroika is in samenwerking met Kiefer ontwikkeld Het was de tijd van de Kamei setjes voor de golfjes en de Testarossa setjes voor de 205jes.In die tijd was de Murena nog geen klassieker maar gewoon een sportwagen voor weinig geld. Kiefer noemde het prototype Kirena maar deze naam is gewijzigd in Perestrojka (in russische letters) wat vernieuwing betekend. Uiteindelijk zijn er 9 perestrojka's gebouwd.
 
 
   
 
Pages: 1
 
 
Home page Contact page