Wij willen u via deze weg op de hoogte houden van grotere “projecten” die bij ons gaande zijn. Hierdoor krijgt u een beeld hoe grondig te werk wordt gegaan en kunt u de voortgang via onze website volgen.
De eerste fase is het kaal maken van de Murena. Er worden zoveel mogelijk onderdelen los gehaald om zo later alle delen los te kunnen spuiten. Daarnaast geeft je dit de gelegheid om ook de moielijk bereikbare plekken te controleren, herstellen en beschermen.
Alles wordt nagekeken en al bij kleine twijfel wordt er toch gekozen om die plek grondig aan te pakken en te beschermen. De parafaan en de raamstijlen zijn altijd plekken die extra aandacht vergen.
Nu komt het "harde" werken om de hoek kijken, namelijk schuren, epoxy primer, schuren, grondverf, schuren en ga zo maar door. UIteindelijk zeer tevreden over het resultaat, de Murena staat er weer strak bij en klaar voor transport om naar de spuiter te gaan.
Nu komt het "leuke" werk aan bod, binnen een kort tijdsbestek kan je de voortgang zien. Elke laag die erop gespoten wordt is een stap dichter bij het einddoel. De Murena was oorspronkelijk rood maar zal in de orginele zilveren metallic Matra kleur de spuiterij verlaten.
Nu de Murena terug van de spuiter is gekomen, wordt er voorzichtig aan de opbouw fase begonnen. Dit vergt geduld en secuurheid zodat de nieuwe lak laag niet beschadigd wordt. Het begint weer een beetje op een Murena te lijken.
Het eindresultaat mag er zijn! Na het opbouwen werd het komplete interieur aangepakt, nieuwe vloerbedekking en een kompleet leder interieur. De zetels zijn opgevuld en verstevigd en voorzien van sterke en stoere dubbele naden. Het is in ieder geval een mooie en smaakvolle Matra Murena geworden, naast het exterieur en interieur is de motor ook helemaal gereviseerd en voorzien van een komplete pakkingset, lichter vliegwiel en een S-nokenas!
|