Deze Bagheera restauratie isin de afrondende fase, echter willen wij jullie niet onthouden hoe grondig wij te werk zijn gegaan en hoe de restauratie tot nu toe is verlopen. Nadat we de historie van deze Bagheera hadden achterhaald wisten we precies in welke originele staat deze Bagheera terug gebracht moest worden.
Echter zoals velen van jullie al weten moet je bij een Bagheera restauraie altijd eerst het het chassis grondig inspecteren en aanpakken, hier mag absoluut niets meer aan mankeren en moet volledig beschermd worden.
Na het grondige laswerk en bescherming van het chassis, was het nu de beurt aan de motor versnellingsbak en alle andere delen van de Bagheera. Als eerste ging de motor en de versnellingsbak er onder uit. Deze zullen dus dan ook grondig gereviseerd worden, koelbuizen, ophanging, remmen etc etc Alles werd gedemonteerd voor een grondige inspectie, revisie of voor vervanging door nieuwe onderdelen!
Nu alles los gehaald was werden de werkzaamheden overgeplaatst naar de "body" panelen, alle oude grond en lak lagen werden eraf gehaald. Daarna werd alles tot in detail hersteld, alle scheurtje en oneffenheden werden aangepakt.
Dezelfde zorg werd aan het gronden van de body gegeven. En pas toen iedereen echt tevreden was werd de originle Matra kleur aangebracht, namelijk Blue es Palmador ( Verilac 8372 ). Overigens zijn alle panelen afzonderlijk behandeld!
Na het spuitwerk werd de Bagheera weer naar de werkplaats verplaats. Vervolgens werd de rest van het chassis voorzien van een goede bescherm laag. Dit is het moment waarop je nog alle gaten, hoekjes en naden perfect kan bereiken, daarna is het bijna onmogelijk.
Nadat de versnellingsbak en de gehele motor gereviseerd en opgebouwd waren was het tijd om deze weer in de Bagheera in te bouwen. Dat maken we niet vaak mee, sleutelen aan een Bagheera motor of versnellingsbak die helemaal spik en span zijn! Dat ziet er toch prachtig uit.
wordt vervolgd........ |