Rolex ha introdotto una nuova opzione di quadrante meteorite per la versione in oro bianco 18ct del Day-Date 40 (riferimento 228239). Rolex replique montres attualmente vende una versione del cronografo Cosmograph Daytona con Svizzeri perfetti Orologi un quadrante meteorite, ma il materiale naturale altrimenti raro nella collezione di orologi Rolex di oggi. Data la sua estetica cristallina organica e metallica, il meteorite lusso repliche orologi stato apprezzato come materiale di dial per decenni - kopen kopie horloges che proviene dallo spazio esterno aggiunge un'altra dimensione di valore.

Matra Tour Croatia 2013

 
 

 











































Dag 01 – 14 juni 2013

Opatija

Vandaag gaat het gebeuren, de start van de Matra Tour Croatia 2013! Verzamelen tussen 13:00 – 15:00 op een parkeer plaatst net buiten Opatija. Alle 41 deelnemers uit Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk “druppelde” met hunu Matra’s binnen. Uiteindelijk waren we allemaal rond 16:00 in het hotel aanwezig. De parkeergarage van het hotel was overgenomen door de Matra’s, een mooi gezicht!

Om 18:00 werden we welkom geheten en voorzien van een tasje met daarin onder andere een rallyschild met het logo van de tour, hotelvouchers, programma met de route beschrijving, Matra Automobile paraplu en verschillende andere “snuisterijen”. 

Hotel Admiral verzorgde een welkomstdrankje en werden de gasten door de directrice persoonlijk verwelkomd. Om 19:00 begonnen we aan ons diner en was dit ook meteen de gelegenheid om elkaar beter te leren kennen.

 

 

 

Dag 02 – 15 juni 2013

Opatija – Pag (164km, kustlijn + ferry)

Vertrek uit Opatija om 09:00. Prachtige route langs de
kustlijn met als onderbreking de overtocht van het vaste land naar het eiland
Pag.

Eenmaal aangekomen in hotel Pagus was het tijd voor ontspanning, dit varieerde van het verkennen van het stadje Pag tot aan het zonnen en zwemmen bij het strand van het hotel.

Het stadje Pag is cultureel en historisch gezien de belangrijkste stad op het eiland. Pag is de stad van zeezout en handwerken. Tot op de dag van vandaag wordt er nog steeds geklost in de straten van deze oude middeleeuwse stad. De oude stadskern, die gebouwd is volgens de tekeningen van
de beroemde renaissance beeldhouwer Juraj Dalmatinac, is een cultureel podium
dat in de zomermaanden aan de gasten veel culturele evenementen en vermaak biedt.

 

 

 

Dag 03 – 16 juni 2013

Pag – Benkovac – Zadar ( 74,5 km binnenland + kustlijn)

Vandaag een relatief korte rit. Vertrek om 10:00 uit Pag.
Onderweg een bijzonder mooi plekje gevonden om een groepsfoto te maken. Zeg nou
zelf dat ziet er toch schitterend uit?

Na de fotoshoot vervolgen we weer onze weg naar Benkovac. De route gaat via verschillende dropjes en het platteland, de rit verloopt voorspoedig. De lunch wordt verzorgd door restaurant Sopot in Benkovac . Dit authentiek Kroatisch restaurant gebruikt alleen lokale producten, je kunt je dus voorstelen dat de lunch ons goed beviel!

Na de lunch vervolgen we onze weg naar Zadar. Eenmaal aangekomen op de parkeerplaats van hotel Porto te Zadar was iedereen weer “ vrij” om de dag verder te invullen. Er viel genoeg te zien want Zadar is een oude mediterrane stad en haven. De oude stad, ommuurd met stadsmuren en wachttorens op het schiereiland, is met het nieuwe, stedelijke gedeelte via een brug verbonden. Deze brug is het symbool van de stad. Gebouwd volgens Romeinse urbanistische regels van een paar lange straten en vele kortere dwarsstraatjes die de stad in vierkante blokken verdelen, is de oude stad een schatkist met archeologische en monumentale schatten uit de antieke tijden, de middeleeuwen en de renaissance.

 

 

 

Dag 04 – 17 juni 2013

Zadar – Plitvice ( 134km binnenland + snelweg)

Gedurende de gehele tour was vandaag het enige stukje snelweg (48km), hierna reden we gelukkig via de binnen wegen naar het nationaal park Plitvice. Wederom verliep de rit probleemloos en konden we genieten van de prachtige bochten en de schitterende omgeving.

De meren van Plitvice zijn een natuurfenomeen, een parel van onschatbare waarde. Tussen Mala kapela en Plješivica, bij de bron van de rivier de Korana, bevinden zich 16 grotere en vele kleinere meren, verspreid maar onderling verbonden met kleine, middelgrote en grote watervallen.  De Plitvicemeren en haar omgeving zijn al in 1949 tot Nationaal Park uitgeroepen en sinds 1979 staan ze onder bescherming van UNESCO.

In dit grootste en oudste nationale park zijn de enige vervoermiddelen een elektrische trein en een boot die ons naar verschillende plekken brachten, waarna we verder wandelend over smalle paden en houten bruggen die maar net boven het wateroppervlak liggen het park bekeken.

S’ avonds na het eten werd het in de lobby een zeer gezellige avond met verschillende Matra verhalen en foto reportages van restauraties en Matra evenementen.

 

 

 

Dag 05 – 18 jun i 2013

Plitvice – Kastav – Opatija ( 175km binnenland + kustlijn)

Alweer de laatste etappe, echter ook meteen de langste. Wat een variatie weer…….van een bosrijke omgeving, naar bergen met haarspeld bochten om daarna weer de kustlijn te volgen naar Kastav. De oldtimer club van Kastav was onze gastheer. Het centrumpje was afgezet zodat wij onze Matra’s daar konden parkeren. Daarnaast was er een heuse rally boog gemaakt waar iedereen met z’n Matra op de foto kon gaan. Na een welkoms woord van de burgemeester werd ons een kleine lunch aangeboden. Daarna was er een korte rondleiding door het centrum van Kastav.

Hierna was het tijd om weer richting Opatija te gaan voor onze laatste overnachting. Tijdens het eten heb ik iedereen persoonlijk bedankt voor hun deelname en alvast een goede en veilige terug reis toegewenst.

Kort samengevat was het een zeer geslaagde Matra treffen. Het was schitterend en heel bijzonder om met de Matra’s te toeren over de verschillende wegen met prachtige uitzichten. Het weer werkte ook mee en er waren gelukkig geen noemenswaardige problemen met de aanwezige Matra’s en/of deelnemers. 

 

 

 
 
 
 
Home page Contact page