Zoals eerder vermeld bestond de Bagheera reeks uit meerdere modellen. We zullen enkele specifieke elementen van de verschillende modellen benoemen.
De standaard Bagheera werd tijdens de Le Mans in 1973 gepresenteerd. Voor de start reden er meerdere Bagheera’s in de opvallende gele kleur een aantal ronden over het circuit, later zou Matra de 24 uur van Le Mans voor de tweede achtereenvolgende keer winnen.. Naast de opvallende kleuren was de carrosserie ook voor die tijd zeer vooruitstrevend. De carrosserie was van glasvezel versterkte polyester met inklapbare koplampen, werkend op de onderdruk van de motor.
De S uitvoering van de Bagheera werd gekenmerkt door matzwarte sierlijsten en de S aanduiding op de neus. Zoals eerder vermeld werd in 1977 de Bagheera optisch en motorisch gewijzigd en werd als Bagheera type 2 geïntroduceerd. De voor en achterbumper werden veranderd waardoor de type 2 iets langer werd. De achterlichten werden gebruikt van de Simca 1307 en 1308 en de achterste zijramen werden verlengd hierdoor kreeg de bestuurder een beter zicht naar achteren. De eerste “designer” auto van Europa was de Bagheera Courrèges. De franse mode ontwerper Andre Courrèges voorzag de Bagheera van o.a een satijnwitte lak, chrome sierlijsten en een speciale kofferset. Er werden maar 480 Bagheera Courrèges geproduceerd.
De opvolger van de Bagheera Courrèges was de Bagheera X. De X werd geleverd in vier verschillende metallic kleuren, groen, beige, zilver en diepzwart met daarop typische jaren ’70 striping over de bumpers en zijkanten van de auto, getint glas en achterruit wissers. De Bagheera Jubilee had naast de kenmerken van de X ook een schuifdak. De laatste serie Bagheera’s, zeg maar de Talbot Bagheera, werden in 1 of in een 2 kleuren combinatie geleverd. Daarnaast herkende je deze Bagheera door de “rechte” deurklinken en de benaming Talbot Matra in plaats van Simca Matra op de achterkant.